Lemony Snicket`s A Series of Unfortunate Events

Deze film heeft fantastische special effects. In tegenstelling tot de vele `plastic effects` van tegenwoordig heeft deze film effects die bijna heel de tijd als echt overkomen. Een beetje als LOTR. Op sommige stukken zie je echter dat het nep is, met name als er water in voorkomt. Maar dit doet er niet zo toe. De mooie effecten en de mooie decors zorgt ervoor dat de film een echt sprookjes-sfeer krijgt ook al speelt het zich af zo`n 100 jaar geleden ofzo.

Het is een kinder- (of familie-) film maar wel boeiend voor iedereen. Dit houdt natuurlijk wel in dat de film onderhevig is aan een aantal clichés. Zo weet je zeker dat er een happy ending aan zal zitten. Dat de goed- en kwaad verhouding episch zal zijn. De humor uit zich niet in onderbroekenhumor zoals in de meeste kinderfilms, maar meer in absurde karakters. Mocht je niet van kinderfilms houden, is de film alsnog boeiend genoeg om te interesseren. En mocht je het typische acteren van Jim Carrey niet waarderen, moet je de film absoluut niet zien.

9 7 8 6 7

- Big Fish (fantasy / speelfilm : 8)
- El Laberinto del Fauno (Pan's Labyrinth) (fantasy / horror : 7.5)
- Sleepy Hollow (fantasy / thriller : 7.5)
- Finding Neverland (fantasy : 7)
- La cité des enfants perdus (fantasy : 7)

Hoe beoordeelt Boobers categorie fantasy eigenlijk?
012345678910

3 kinderen komen op straat te staan wanneer hun lieftallige ouders komen te overlijden bij een huisbrand. De kinderen hebben elk een bijzonder karakter. Zo is Violet heeft een waar talent voor uitvinden, Klaus is een intelligente jongen die zijn kennis uit zijn vele gelezen boeken haalt. Sunny is de allerkleinste en bijt in alles wat los en vast zit. De kinderen willen voorkomen dat de gemene Oom Olaf de voogdij over de kinderen krijgt. Oom Olaf is echter alleen op het geld uit. Aangezien deze oom een acteur is, lukt het hem telkens op een andere wijze weer de kinderen te vangen. Aan het eind van de film worden de kinderen geloofd en is Count Olaf ten dode opgeschreven.. Ik wilde deze film graag zien omdat mijn favoriete acteur Jim Carrey er weer eens in voorkomt. Ik vond de film uiteindelijk nog boeiender dan ik verwacht had. Ik dacht dat het enkel een vrolijke kinderfilm was. Lemony Snicket is een film die echt een hoog punt verdient voor zijn onderhoud! De film is in een fantasie achtige sfeer gezet waar ik echt van houd. Zelfs de aftiteling was boeiend, door verschillende animaties werd de aftiteling getoont. Jim Carrey gaat nog goed mee, en speelt zijn rol fantastisch. Dat de 3 kids elk een sterke eigenschap hadden vond ik ook een leuke toevoeging bij deze film.

8 7 8 7 7

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobanne:
- Willy Wonka & the Chocolate Factory (fantasy / familie-film : 6)