The Mating Habits of the Earthbound Human

Bij het begin dacht ik naar een of andere rare documentaire te zitten kijken. Een of andere stem die thuishoort op Discovery Channel begint te vertellen over het paargedrag van de mensheid. En hij begint dit verhaal netjes bij het begin, daar waar mensen elkaar ontmoeten, in de discotheek. Al snel kom je erachter niet naar een documentaire te kijken, maar naar een erg flauwe komedie. De voiceover blijkt een antropoloog van een andere planeet te zijn, die info geeft over de mensheid. Dit principe vond ik erg leuk gedaan!

Voor de verandering was ook de uitwerking van een goed principe goed gedaan. De film wijkt regelmatig af van de bestaande Hollywood-clichés en dat werkt hier zeker in het voordeel. Het verhaal is verder niet zo sterk, want het enige wat we doen is het volgen van een man en vrouw die hun relatie steeds een stapje verder brengen. Het ontmoeten, het daten, de eerste kus, seks, ouders ontmoeten, kinderen krijgen, ruzies, etc. Drijvende kracht achter de humor hierbij is de voiceover die niet alle menselijke gedragingen even goed begrijpt. Hij spreekt in rare bewoordingen over alcohol, condooms en andere zaken. Ook denkt hij dat de mens, net als dieren, als enige doel heeft zich voort te planten en dat blijkt niet helemaal zo te zijn.

Kortom, ik heb me bij deze film behoorlijk vermaakt. Volgens mij is deze film vrij onbekend, maar ik snap niet helemaal waarom. Er worden tegenwoordig namelijk vele malen slechtere komedies uitgebracht. Maar ja, afwijken van de clichés daar houden veel mensen niet zo van. Oh ja, de vrouw wordt gespeeld door Carmen Electra. Dat mag toch ook zeker als pluspunt van deze film worden genoemd!

6 6 6 7 6

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)
- Monty Python`s Life of Brian (humor : 8.5)
- Abel (humor / drama : 8)
- Erik the Viking (humor / avontuur : 8)

012345678910

Met voiceover vertelt een alien over het paargedrag van een man die op "a sacret matingground" (lees: disco) een mooie vrouw ontmoet. De vrouw schrijft op een wit stuk boomschors dat ze wil paren met hem (ze geeft hem haar telefoonnummer). En ze krijgen een relatie. Maar als ze gaan paren, gebruiken ze allerlei vreemde dingen om zwangerschap te voorkomen (condoom, ovarium etc.) wat de alien erg vreemd vindt aangezien de daad dan onzinnig lijkt. Vrij flauw, of niet? Nou goed, zo gaat het gedurende "The Mating Habits of the Earthbound Human" door! Het levert een geinige film op waar je je prima bij kan vermaken als je geen al te hoge verwachtingen hebt!  Meer valt er eigenlijk niet over het voorval te zeggen. Mijn uiteindelijke oordeel is een aardige film als je je een avondje verveelt!

6 5 5 6 6

- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (humor / oorlog : 9)
- The Acid House (humor / speelfilm : 9)