Harte Jungs

Als Florian 'Flo' op een dag met een enorme odol wakker wordt, ontdekt hij dat deze tegen hem kan praten. Volgens zijn snikkel moet er maar een dingen gebeuren en dat is zoveel mogelijk scoren. Laten we maar zeggen dat Flo's geilheid eindelijk tot ontwikkeling is gekomen. Dit blijkt tijdens het ontbijt, als Flo zijn ogen niet van zijn tantes royale buste kan afhouden. Op school reageren zijn vrienden vol ongeloof. Zijn beste vriend Red Bull zegt Flo dat hij dan maar wat actie moet gaan ondernemen en wel bij Leonie, de lekkerste chick van de school. Flo heeft tegen alle verwachtingen in meteen succes. Hij mag over een paar dagen bij Leonie langskomen om samen te oefenen voor een toneelstuk. Red Bull drukt Flo op het hart dat hij zich klaar moet gaan maken voor een goede neukpartij. Aangezien Flo hier nul komma nul ervaring mee heeft, werpt Red Bull zich op als leermeester. Hierin is hij echter een grote faler, aangezien Red Bull zelf ook geen ervaring heeft. De behulpzaamheid brengt het tweetal dan ook in een hoop beschamende situaties.

Oke, je doet een dvd genaamd Ants in the Pants in je dvd-speler en verwacht een flauwe Hollywood-komedie te gaan kijken. Dan blijkt dat de lip-synchronisatie wel heel erg verrot loopt. Geluid en lippen lopen voor geen meter gelijk. Dan zie je opeens allerlei achtergronden in het Duits en pak je de dvd-hoes er nog eens bij. Verrek zeg, Ants in the Pants is helemaal geen Amerikaanse film, maar een Duitse. Dat verklaart waarom die stemmen zo raar zijn. Waarom niet besloten is deze film gewoon in zijn oorspronkelijke taal uit te brengen is blijft echter een groot raadsel. Dan was Ants in the Pants misschien ook iets meer te verstouwen geweest, want nu is het geheel te treurig voor woorden. De 2.5 miljoen bioscoopbezoekers -volgens de hoes- zijn ook meteen te verklaren. Duitsers zullen wel houden van hun nationale cinema, net als dat Nederlanders wat dat betreft een slechte smaak hebben. Deze film is verre van aan te raden, tenzij je zoals gezegd het origineel weet te vinden. Ik ben benieuwd naar een second opinion van de Duits gesproken versie.

4 3 3 5 3

- Little Nicky (humor : 8.5)
- Monty Python`s Life of Brian (humor : 8.5)