Paranoid

Chloe is een fotomodel uit Londen. Haar werk brengt veel drukte met zich mee en daarnaast wordt ze ook nog eens lastig gevallen door een stalker. Om een beetje aan de drukte te ontsnappen gaat ze samen met haar vriend naar een feestje, ergens in een afgelegen landhuis aan de andere kant van Engeland. De eigenaar van dit huis, een muzikant, blijkt een excentriek mannetje te zijn en de avond voorloopt niet helemaal als gepland. Door wat kleine ruzies verlaten andere gasten, inclusief Chloe's vriend, vroegtijdig het feestje. Omdat ze nu niet meer naar huis kan, blijft ze overnachten. Wanneer ze de volgende dag wakker wordt blijkt ze vastgebonden in een kelder te liggen. Van de voorgaande avond kan ze zich niets meer herinneren. Snel wordt duidelijk dat ze de avond ervoor gedrogeerd is. Ontsnappen lijkt onmogelijk, terwijl de tijd dringt. De huiseigenaren maken namelijk seksvideos van degenen die ze ontvoeren. Chloe is dan ook niet het eerste fotomodel dat dit overkomt. Gelukkig ontvangt ze hulp uit onverwachte hoek.

Je hebt wel eens van die films waarvan je je vrijwel na kijken er niks meer van kan herinneren. Dat kan liggen aan moeheid, slecht geheugen of wat dies meer zij. In het geval van Paranoid ligt het aan het totaal niet interessante verhaal, dat weinig wendingen kent, maar vooral erg weinig spanning: Iets wat een thriller toch zeker nodig heeft. Eigenlijk is het enige positieve aan deze film de aanwezigheid van een aantal maffe en daardoor vermakelijke karakters. Dat kan niet gezegd worden van Jessica Alba, waarvan het na het zien van haar prestatie onduidelijk is waarom ze ooit is doorgebroken in Hollywood. Paranoid is zo'n film waarbij je je continu afvraagt of er nog een keer iets spannends, humoristisch, dramatisch of zelfs maar op zijn minst boeiends gebeurt. Dat is niet het geval, waardoor een zware onvoldoende deze film ten deel valt.

3 4 2 2 2

- North by Northwest (thriller / avontuur : 9)
- The Game (thriller : 8)