DOA: Dead or Alive

Ergens op een tropisch eiland wordt een toernooi georganiseerd voor de allerbeste vechters van de wereld. Organisator Donovan heeft echter meer plannen dan alleen het uitreiken van een prijs aan de beste vechter. Hij heeft namelijk een apparaat ontworpen waarmee hij de krachten van de deelnemers kan stelen om zelf de sterkste vechter ter wereld te worden. Tegen deze achtergrond volgen we de belevenissen van een viertal vrouwelijke deelnemers aan het toernooi. Zij hebben allemaal hun persoonlijke missies op het eiland en moeten het daarnaast zowel onderling als tegen een gezamenlijke vijand uitvechten.

Voor mijn mening over DOA: Dead or Alive verwijs ik je door naar Boobers' recensie hieronder. Ik kan me namelijk volledig vinden in zijn beschrijving. Dat lekkere wijven voorop staan in deze vechtfilm is niet geheel verwonderlijk. Ze is immers gebaseerd op de gelijknamige beat 'em up computerspellen voor onder andere Playstation en Xbox, waarin rondborstige dames centraal staan. Die rondborstigheid valt in de film wel enigszins tegen, wat niet wil zeggen dat een aantal van de hoofdrolspelende dames niet aantrekkelijk is. Om hier nou een vechtfilm van te gaan maken is echter wat veel van het goede: qua verhaal raakt het namelijk kant noch wal. Ik denk dat een documentaire in de Playboy-mansion dan ook meer op zijn plaats zou zijn geweest. Uiterlijk en acteerprestaties zijn ongeveer even goed. Misschien was het cijfers dan ook wel hoger uitgevallen.

5 2 3 2 2.5

- Kung Fu Hustle (martial arts / humor : 7.5)

Hoe beoordeelt Boobema categorie martial arts eigenlijk?
012345678910

DOA: Dead or Alive
DOA: Dead or Alive
DOA: Dead or Alive
DOA: Dead or Alive
DOA: Dead or Alive

DOA: Dead or Alive

DOA is een film gevuld met effecten, stoere gevechts-moves en babes in bikinis. Dus je zal je geen minuut vervelen, of juist heel de tijd, afhankelijk van je smaak. Voor mij geldt helaas het laatste. Het concept van deze film is wel erg simpel en biedt geen enkele uitdaging. Als je er wel van houdt, leun dan achterover, zet je verstand op nul en geniet van samuraizwaarden en gebalde vuisten die rakelings langs bikinibroekjes, ingesmeerde platte buiken en tietjes gaan.

Tja, wat is er nog meer over de film te melden? Het lijkt aardig veel op Charlie's Angels. Dus babes en gevechten gemixt met flauwe humor. Deze humor is bij tijd en wijle zaligmakend want als die er niet was, zou dat betekenen dat de film zichzelf wel serieus zou nemen. Maar goed, ik heb echt niets meer erover te melden. Laat het gewoon op de plank liggen!

6.5 2 5 2 2

- Casshern (martial arts / speelfilm : 7)
- Shi mian mai fu (House of Flying Daggers) (martial arts : 7)