Boobers: TUTELITUT!!
Boobers: de copycats worden ingenieuzer merk ik. het is een multi-copypaster! Zo goed als alles uit bovenstaande recensie is van verschillende plekken gecopy-paste. hij is.... GETUTELITUT!!!
Boobers: Er is natuurlijk ook een andere reden... als je deze enorme schijtfilm met een 9 waardeert zit er toch wel een schroefje los.
Boobeyen: Als ik je daarmee tevreden kan stellen, kan ik wel vanaf nu opletten dat ik geen zinnen letterlijk overneem en de zinnen waarbij ik dat wel gedaan zou hebben, wijzigen. Voldoende?
Boobbert: Als dat een keer zou gebeuren heb je helemaal gelijk. Er staan echter in veel recensies van jou meerdere letterlijk overgenomen zinnen. Tenzij je een fotografisch geheugen hebt is het dus erg onwaarschijnlijk dat je zoveel zinnen zo letterlijk onthoudt. Mocht je een fotografisch geheugen hebben, dan moet je er heel erg op letten dat je de teksten niet letterlijk overneemt, want dan is en blijft het plagiaat! Daarbij is filmboob 100% origineel en is ons motto: Beter een slechte recensie van jezelf dan een gecopypaste van een ander. Ook vraag ik me af, waarom je voordat je een recensie schrijft eerst al die anderen zou moeten lezen. Je hebt toch zelf een mening? Of niet. Met het zoeken naar achtergrondinfo is natuurlijk niets mis, maar verwerk het dan op je eigen manier in je eigen stukje tekst. Bij jou heb ik vaak het idee dat je niet vanuit jezelf schrijft en bang bent dat je het niet goed zal doen. Je zoekt dan naar zekerheid door allerlei andere recensies te lezen. Dat maakt jouw recensies weinig origineel, iets waar filmboob een grote waarde aan hecht. Wat mij betreft hoor je dan ook niet thuis bij filmboob. Helaas kan alleen Boobers hier iets aan doen en die is af en toe iets te soft in deze dingen, maar ik zal hem zeker aansporen Boobeyen te verwijderen.
Boobeyen: @Boobiëlle: Ik zal me even verdedigen, maar dat is dan ook de laatste poging die ik doe. Als jullie me niet willen, goed dan, jullie zijn heus niet de enige filmsite. Ik heb trouwens al elders werk aangeboden gekregen, moesten jullie me niet meer willen. Nu, voor ik een recensie schrijf lees ik alle andere recensies die over die film te vinden zijn. Niet om te kopiëren of wat dan ook, wel om te zien hoe andere mensen erover denken. Is het dan niet normaal dat er af en toe een zinnetje blijft hangen dat je geraakt heeft? Dat je dat zinnetje onthoudt en ook gebruikt? Ik dacht het wel. Nu is het weer aan jullie.
Yahhrrrrm: Goed werk Boobielle! Eraf choppen die dude en snel!
Boobiëlle: Ik heb enige tijd geslapen maar ben weer terugvan weggeweest. Hallo allemaal en nog een welkom voor, Boobeyen, de nieuwe boob in ons midden. Indrukwekkend hoor, die lange recensies. Maar nu kom ik toch iets vreemds tegen op wat andere filmsites: "Steven Spielberg laat ‘Munich’ beginnen met een indringende registratie van de eerste uren van de gijzelneming door gebruik van archiefbeelden.." Mooie zin, maar ik kom hem ook op www.filmtotaal.nl tegen maar dan in een recensie van Ronald Simons. En dan "In `Munich` zijn er geen helden, slechts individuen die uit pure onmacht alleen nog in staat zijn om elkaar en daarmee zichzelf te vernietigen." zie ik ook weer woord voor woord terug in een recensie op www.filmfocus.com van Bart-René Thiel. En dan bijvoorbeeld "Spielberg kan bovendien rekenen op een ijzersterke cast. Geen grote namen die mensen naar de cinema`s zullen lokken, maar de sterren van morgen bewijzen wat ze in hun mars hebben:" vind ik terug op www.kutsite.com in een recensie van Sven De Hondt. Onze nieuwe boob heeft veel talent maar wellicht voornamelijk op het gebied van knippen en plakken...
Boobers: vaag idd... als je het vaker tegenkomt moet je t ff zeggen
Yahhrrrrm: refreshen en het was weg, maar wel vreemd
Boobers: hoe ken da? bleef het zich herhalen of eenmalig?