Yahhrrrrm: ik kende het liedje niet. hier en daar wel spitsvondig, maar niet echt mijn ding.
Boobytrap: (Vervolg) Hier is ie:
Boobytrap: Ja, maar die film was stom, en deed daardoor volgens velen geen recht aan het musicalkarakter van De Jantjes. Ik zou `m natuurlijk ook weleens willen zien. Ik stuitte overigens bij toeval op deze film: ik zag `m staan in de bibliotheek bij de nieuwe aanwinsten, en dacht aan mijn ouders, die gek waren op de Jantjes. Mijn vader zei vaak dat zinnetje "Heel de Haag heb aan me foeten gelegen". Ik wist niet waar het vandaan kwam, en had dus een Aha-erlebnis in de beste traditie. Ik dacht dat ik deze film als kind gezien had, maar ik moet in de war zijn geweest, dit was allemaal nieuw voor me. Davids is trouwens het bekendst (tegenwoordig tenminste) dankzij een liedje over voetbal. Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Yahhrrrrm: ik las trouwens dat dit een remake is van een film die 12 jaar eerder is gemaakt, waarin davids zelf de hoofdrol speelt. op google images kun je een oude poster van de film vinden, maar dat heb je wellicht reeds overwogen.
Boobytrap: Dit is een erg mooie uitgave. De beeldkwaliteit is vrij goed, het geluid klinkt wat krakkemikkig hier en daar, maar daar valt weinig aan te doen, denk ik. Als je al het gekraak wegfiltert, krijg je een heel dof geluid. Hier hebben ze de juiste middenweg gevonden. Alles is goed te verstaan en de dialogen klinken redelijk natuurlijk. Het is echt een avontuur om zo`n ouwe film te bekijken. Je weet soms niet wat je hoort of ziet.
Yahhrrrrm: damn, wat een oude nederlandsse film. het filmmuseum heeft een aantal interessante films op dvd uitgebracht. ik wil zelf nog eens uit de serie rififi in amsterdam kopen.