Yahhrrrrm: fantastische film, beste ooit
Boobema: Goeie discussie hieronder!! Blijft een heerlijke film trouwens. Had de dvd voor een euro op de kop getikt dus heb hem van het weekend zitten herkijken.
Boobers: Zo bAnaal bedoelde ik het ook weer niet! Het ging uitsluitend over de betekenis van woorden: Dat is de betekenis die de samenleving eraan geeft.
Yahhrrrrm: tuurlijk, dus die idiots en nitwits waaruit de samenleving bestaat, bepalen wat een feit is en wat niet. dat betekent dus dat het ook een feit is dat god bestaat, hitler een filmpersonage is en dat je zwangerschap kunt voorkomen door de vagina na de daad te wassen. bedankt voor de info, boobers!
Boobers: het gaat er niet om wat de definitie is of wat strikt genomen de regels zijn: het gaat erom hoe het algemeen in de samenleven beschouwd wordt. En dat is dat het cowboys zijn.
Yahhrrrrm: een beetje selectief quoten. artikel gaat over het beroep cowboy, een beroep dat niet te zien is in deze film
Boobema: ik quote alleen maar je eigen berichten
Yahhrrrrm: common misconception. het betreft hier geen cowboys, ook al hebben mensen dat beeld bij cowboys.
Boobema: Ik quote: "De cowboy zoals die te zien is in films, met rokende revolvers..." Dat is deze film bij uitstek!
Boobers: Het zijn gewoon 3 cowboys. Punt.
Yahhrrrrm: Cowboy Van Wikipedia Ga naar: navigatie, zoek Een cowboy (een Engels woord dat letterlijk koeienjongen betekent) was een persoon die het vee op de uitgestrekte vlaktes in de Verenigde Staten in bedwang moest houden en opdrijven. Hij reed daarbij op een paard en gooide met een lasso om een koe of paard (mustang) te vangen. De cowboy zoals die te zien is in films, met rokende revolvers, bestaat niet meer, maar leeft voort als stoere macho in films, boeken en stripverhalen. Men zegt dat er slechts ongeveer 35.000 cowboys geweest zijn in Amerika en dat hun glorietijd (de periode zoals wij ze kennen uit de films) duurde van ca. 1860 tot 1886. De hoofdtaak van de cowboys was om grote kudden runderen van de ranches in Noord-Texas te drijven naar plaatsen als Abilene en Dodge City, waar spoorwegstations waren, vanwaar de dieren per trein verder konden worden getransporteerd naar Chicago, het centrum van de vleesverwerkende industrie. Met het verloop van de tijd werd steeds meer prairiegebied door akkerbouwers omheind met prikkeldraad, zodat het steeds moeilijker werd een weg te vinden voor de kuddes. Bovendien werden de spoorwegen steeds meer naar het zuiden verlegd. Omstreeks 1890 is het dan ook gedaan met de bloeitijd van de cowboy. Cowboys in Wildwestfilms zijn gebaseerd op de Noord-Amerikaanse cowboys. Maar ook in andere landen heeft dit beroep bestaan of bestaat het nog. In Italië zijn het buttero, in de Camargue in Frankrijk: gardians, in Hongarije: czikoski, in Mexico: vaqueros en in Zuid-Amerika: gaucho`s. De kleding van de cowboy was/is afgestemd op het zware werk dat hij deed. Dit kon nog al eens verschillen van streek tot streek. Vaste onderdelen zijn: De hoed: geeft schaduw in de zon, bij regen is het een mini-paraplu en voorts beschermt hij het hoofd tegen laaghangende takken. Verder kan het een drinkbak zijn of een hoofdkussen. De sporen aan de laars zijn lang en puntig. Cowboys roskamden hun paarden zelden en dus waren sporen nodig om door de geklitte haren te geraken. Ook reden ze vaak op halfwilde paarden, die anders moeilijker in bedwang te houden waren. De chaps (beenkappen): bijkomende bescherming tegen doornige struiken, bijtgrage paarden en hoorns van runderen. De kleding en uitrusting van de cowboys waren voor een groot deel ontleend aan de Mexicaanse veehouders.
Boobema: wat jij wil
Yahhrrrrm: maar dat betekent niet dat ik het niet heb.
Boobema: vooruit dan.... over die cowboys geef ik je overigens geen gelijk
Yahhrrrrm: ehmm mijn punt is dat het hier geen cowboys betreft en dat kun je niet ontkennen. en nogmaals, die eerste zin van je recensie klopt ook niet.
Boobers: idd, in brokeback mountain zijn ze ook cowboys ondanks dat ze enorme homo`s zijn
Boobema: boeien, ze dragen cowboyhoeden, er zitten sherrifs en saloons in. hoe veel meer cowboy wil je nog?
Yahhrrrrm: waren ze met vee bezig? heb je koeien gezien in deze film?
Boobema: wat zijn het dan?
Yahhrrrrm: verander dat eens man. btw, deze film gaat niet over cowboys
Yahhrrrrm: "Dat wil zeggen dat de film in Italië is opgenomen door een Italiaanse regisseur." -hoezo? bovendien zijn volgens mij alleen de binnenscenes in italie opgenomen. Filming Locations for Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966) Almería, Andalucía, Spain (town scenes) Burgos, Castilla y León, Spain (Civil war battle scene) Cabo de Gata, Almería, Andalucía, Spain (long desert walk scene) La Calahorra, Granada, Andalucía, Spain Rome, Lazio, Italy
Boobanne: Dan is dit dan misschien een van de weinige western films die mij wél aanspreekt. Clint Eastwood is ook een hele stoere koejongen :P
Boobema: ja klopt..... largest cemetary everrrr.... nouja, vrij groot in ieder geval :-)!!
Boobanne: Volgens mij ken ik deze film wel, die keek ik vroeger is een keer toen ik klein (lees: erg klein voor mijn 6e) was :D Komen ze dan op een gegeven moment op een enorme begraafplaats?