Yahhrrrrm: ik kan op zich wel de kwaliteit van deze film zien. puur als film is keoma echt niet slecht. sterker nog, hij is beter dan bijna alle sentimentele films die er bestaan. dit komt voornamelijk door de inbreng van castellari, nero en. strode. met zulk soort namen is het bijna onmogeljk om rotzooi te maken, wat dan ook niet gebeurt. nochtans spreekt dit soort verhalen mij niet aan, vooral niet de tranentrekkende opzet.
Scherpschutter: Ik ben ook geen fan van deze film, maar sommige flashbacks, waarbij Nero als het ware door zijn eigen verleden wandelt, vind ik erg geslaagd. De kunstcriticus Howard Hughes noemt ze zelfs revolutionair. De film wordt door velen gezien als een anti-racistisch statement, hetgeen zijn populariteit wellicht mede verklaart (critici houden van statements). Naast de vreselijke soundtrack vind ik vooral de nep-peckinpah slowmotion actiescènes irritant. De trieste sfeer weerspiegelt waarschijnlijk de sfeer van wanhoop waardoor de Italiaanse filmindustrie in die tijd werd overmand: het einde van de SW luidde min of meer het einde in van de italiaanse massaproductie van B-fims.
Boobbert: een keer bij iemand anders kijken dan
Yahhrrrrm: de soundtrack voegt wel iets toe, serieus. een soort katalysator voor de vaagheid, zeg maar
Boobbert: Ik heb geen geluid op mijn computert.
Yahhrrrrm: geven de andere boobs nog feedback?
Boobers: laat het woord condemend verschijnen achter je rug als je rechtop gaat zitten in bed! das wellicht cool!
Yahhrrrrm: zit op zich iets in. het is wel een terugkerend iets, als je goed oplet. btw, hij is nog niet af. hij moet natuurlijk wel condemned worden. wat vond je van de muziek en de twee ingemonteerde clips?
Boobers: dat er condemned staat na dat pistoolschot, vind ik minder krachtig... ik vond het juist cool dat je gelijk wakker werd bij het schot
Yahhrrrrm: echt aandachtig gekeken. deze versie is behoorlijk aangevuld. de muziek werkt ook behoorlijk goed.
Boobbert: Volgens mij had ik alles al gezien