Acción Mutante

Voor het verhaal van Acción Mutante verwijs ik je door naar Yahhrrrrrm's recensie hieronder. Hij verzaakt overigens danig door niet meer te melden dan dat dit een originele en vermakelijke film is, maar dat terzijde. Ik ben het dan wel meer met hem eens wat dat betreft, dus zou ik ook kunnen volstaan met die ene zin. Ik zal proberen er nog iets van te brouwen. Acción Mutante is een vrij bizarre film, niet alleen qua verhaal, maar ook qua sfeer en settings. Het soort van post-apocalyptische science-fiction sfeertje wordt erg goed in beeld gebracht door karakters in aparte kostuums en rare omgevingen. Echt futuristisch doet dit niet aan, eerder verrot zou ik willen zeggen. Verwacht dus geen cleane beelden á la Star Trek, maar eerder ranzige omgevingen en ruimteschepen. De hoofdpersonen zijn goed gecast en sporen geen van allen. De bizarre mix aan karakters en hun gestoorde karakters weten menigmaal de mondhoeken omhoog doen te gaan. Humoristisch is Acción Mutante namelijk zeker wel, alleen duurt de prent naar mijn mening te lang. Slechts anderhalf uur weliswaar, maar hier had met gemak een half uur kunnen worden afgehaald. Doordat de gebeurtenissen nogal repetitief zijn wil de verveling zo nu en dan wel eens toe slaan. Edoch, Acción Mutante is een vrij aparte film die ik eigenlijk vooral erg sympathiek vind. Een aparte bestempeling van een film wellicht, maar heel veel meer kan ik er niet van maken. Behalve dan dat het een originele en vermakelijke (debuut)film van Álex de la Iglesia is.

4 4 8 7 6.5

- Zombieland (humor / horror : 7)
- Tucker and Dale vs Evil (humor / horror : 7)
- Gremlins (humor / horror : 7)
- Gremlins 2: The New Batch (humor / horror : 6.5)
- Fido (humor / horror : 6)

012345678910

012345678910

Acción Mutante
Acción Mutante
Acción Mutante

Acción Mutante

In een futuristische wereld zijn gehandicapten wat de Joden waren in Nazi-Duitsland. Acción mutante is een terroristische groepering van gehandicapten die op gewelddadige wijze hiertegen in het verweer komen. Meesterbrein achter de organisatie Ramon vat het plan op om de dochter te ontvoeren van een industriële miljonair. Met het losgeld zal de campagne van de gehandicapten uitgebreid worden, opdat gelijke rechten zullen worden verworven. Tenminste, dat is wat Roman zijn bende voorhoudt. Hij is namelijk geenszins van plan het geld hiervoor aan te wenden of zelfs maar te delen. Op weg naar de planeet waar de uitwisseling zal plaatsvinden, moordt hij alle leden van Acción mutante uit, op de helft van een Siamese tweeling na. Als Ramon vervolgens neerstort op een planeet die bevolkt wordt door vreemde mijnwerkers die al decennia geen vrouw hebben gezien, lopen dingen spaak. Bovendien is de Siamese tweeling-gast, die de hele tijd zijn dode broer meezeult, uit op wraak... Originele en vermakelijke debuutfilm van Álex de la Iglesia.

6 6 7 7 7

- El día de la bestia (humor / horror : 7.5)
- The Little Shop of Horrors (humor / horror : 7)